luni, 11 septembrie 2017

FULL OF STARS..

Anette Askvik - A Sky Full of Stars [The Voice Norge 2017]



În seara asta am "bericit". Cu Maestrul. Pe lîngă ce am vorbit, în final mi-a dat o lecţie, asupra căreia voi medita multă vreme, fiindcă nu mă simt încă pregătit s-o aplic în viaţa de zi cu zi.
E vorba că eu sint "inimă largă", îi las pe ceilalţi să profite de mine. De ce?.. Fiindcă consider încercările lor de a mă trage în piept suportabile, şi fiindcă consider că dacă mă păcălesc, o fac "pe karma lor", ca să zic aşa, îi las "in plata Domnului", să le dea El ce merită. Adică lor li se-ntoarce măgăria, pe un plan sau altul.

Am lăsat mai mulţi oameni să profite de mine, în timp.
Pe unii din ei, fiindcă îi consider îndreptăţiţi să primească ceva din ceea ce am, pe motive ce nu ţin de Legea Talionului, ăştia fiind cei care de regulă au cerut, şi cărora le-am dat, atît cît am avut.
Pe ceilalţi i-am lăsat să ia fiindcă furtişagul lor mi s-a părut mărunt, în sensul că am avut destul, iar cît au furat ei nu m-a afectat esenţial, doar m-a amărît. Tot ca regulă, am remarcat că ăştia nu cer, ci iau. Nu e vorba numai de valori materiale, mica tîrguială / mica păcăleală / micul furtişag, ci şi de orice altceva am / am avut şi mi s-a luat vreodată fără să mi se ceară. Confort emoţional, de pildă. S-a abuzat de mine mult în sensul ăsta, fără ca eu să cer socoteală multă vreme respectivilor. Din ce spune Maestrul, am greşit, nefiind "prezent".
În seara asta, Maestrul a fost prezent pentru mine. Încă sînt în dilemă dacă efortul lui a meritat, pe ansamblu.
.. Lucrurile.. mici.. contează?.. Dar ce înseamnă cu adevărat "lucruri mici"?..

Gînd tîrziu: creştinii au, comparativ, comportament de nababi.
Mda..

Cît despre cîntec: pentru un artist profund, contează atît versurile, cît si pauzele dintre. Să poată da o formă printr-o lipsă, asta o poate face numai un talent adevărat. Filigran..

Niciun comentariu: