duminică, 4 mai 2008

DESPRE RECLAMA CARE MĂ ASALTEAZĂ DE ZOR


Mă-nconjoară atîta reclamă încît, dac-aş încasa-o pe toată, probabil nu i-aş face faţă, de-aia folosesc, mai mult sau mai putin conştient, diferite metode de-a o evita. Trust me, e nevoie de un pic de talent să devii opac la mesajele astea. De cealaltă parte a baricadei (da, există o baricadă), studiile de marketing evidenţiază scăderea receptivitaţii mele şi se pun la punct strategii noi şi mult mai eficiente desigur de a mă face receptiv la această modernă formă de îndoctrinare, poate mai cumpăr cîte ceva, nu de alta.
Deci, mesaj către advertiseri, pentru o focusare cît mai bună a calupului dedicat mie: nu port pamperşi, sau cel puţin nu încă (nu, nu m-au ajuns încă blestemele alea :P), de fumat nu mai fumez (chiar, de ăştia cu tutunul mi-e milă deja, doar cîte un banner ici şi colo pe stradă şi textul ăla cu variatele boli pe pachet – apropos, am văzut într-o zi o deşteaptă la supermarket care căuta de zor în raftul de la casă un pachet de ţigări cu avertismente de cancer, boli de inimă ori de plămîni, acolo, ceva, totul era să nu scrie nimic despre sarcină, că era “în aşteptare” - mare Ţi-e grădina Ta, Doamne) de băut – sînt un client de doi lei, mă-mbăt din două - trei beri, nu faceţi afaceri cu mine să ştiţi, pastă de dinţi folosesc ca tot omu’ (aici sînt în culpă), mîncare: da, uneori mai şi mănînc, recunosc, da’ nu cu atîta ulei şi margarină cîtă am văzut în seara asta deja. Mă mai şi îmbrac, uneori. Mă şi-ncalţ, da.
Sucuri beau moderat, îngheţată nu prea mai – deşi îmi cam place (mă cam lăsatără dinţii). Ce-ar mai fi?.... a, da: credite – am luat cîteva şi poate o să mai iau, numa’ să nu mai fie aşa chitroşi ăia cu banii, să mă pot lipi şi eu în condiţii decente. Casă şi maşină – vezi condiţiile de credit de mai sus, same-o same-o. Companii de petrol nu cumpăr, aşa că degeaba le faceţi reclamă, telefon am deja – de zece ani acelaşi abonament şi nu vreau să-l schimb, detergentul nu-l schimb chiar dacă face unu’ striptease pentru mine, nu mă dau cu creme anticelulitice, bănuiesc că nici nu sînt chiar publicul-ţintă şi deşi am destul păr pe mine refuz cu tărie, chiar insist, să ştiţi, nu mă veţi convinge să mă epilez. Nu, nici cu Axe nu mă dau, sînt băiat de ciocolată deja.

Deci dacă vreţi să-mi faceţi un bine, băieţi, ascultaţi comanda la mine: trageţi nişte promoţii din alea supărate (dumping parcă le zice, da, parcă aşa) la tricouri originale Nike, Adidas şi Kappa, blugi Lee Cooper, Levi’s şi Gass, gamele de deodorante Daniel Hechter şi Krizia. Am uitat ceva?... Nu-i nimic, o să-mi amintesc, voi sînteţi pe recepţie tot timpul, da?

Niciun comentariu: