joi, 20 februarie 2014

DETALIUL.

Detail [Nightwish - Ghost Love Score, Wacken Open Air 2013]



M-am uitat de multe ori la clipul cu Nightwish în concert, e plin de energie şi.. fascinant. Apoi ceva mi-a atras privirea, aparent un detaliu. Am dat înainte şi înapoi de zeci de ori, să fiu sigur. I-am rugat apoi pe colegii mei să îmi confirme, că am văzut bine ce am văzut. Am văzut bine, se pare. Nici măcar nu e vreo secvenţă lungă, sînt vreo patruzeci de fotograme cu totul, în jur de două secunde în timp real. Însă conţinutul.. e impresionant. Nu, nu pentru oricine. Ci doar pentru cei ce au acelaşi soi de sensibilitate şi aceeaşi capacitate imaginativă ca mine, de a detecta frumosul şi puritatea oriunde, oricît de diluate ar fi... Acul în carul cu fîn, gen. De-aş fi un artist egocentric, aş numi secvenţa asta "Madonna cu Pruncul". Dar nu-s decît.. eu, cel osîndit să vadă strălucirea diamantelor azvîrlite-n noroi, rezonînd fără de voie cu ele. A blessing and a curse...

Şi doi: încerc să mă imaginez pe mine, cel de mai sus, spunîndu-i unui prieten de-o viaţă: "... Pot să te ajut, da... dar nu vreau. Da, e posibil să mori, te înţeleg, aşa simt şi eu, ştiu. Şi dacă mori, ce?..." Nu reuşesc, imaginaţia mea aia multă nu mi-e destulă, nu mă ajută deloc aici. Pana mea, ce... limitat sînt... Sau nu.

Niciun comentariu: