miercuri, 29 august 2012

FLOARE DE SOC

Sambucus nigra ssp. canadensis (common elder) - flower - inflorescence

Ieri, la sfîrşitul zilei de muncă, am băut o socată. Mi-era cald, frigiderul firmei (ca niciodată) în raza de acţiune. Am pus mîna pe prima sticlă rece, nici nu m-am uitat cu ce e, mi-am umplut un pahar. Mi-am citit apoi în birou ultimele cîteva mailuri, he-he, era acolo un reply politicos - condescendent, scris în urmaşa limbii lui Shakespeare de niste băeţi, fiindcă pusesem o întrebare ce trebuia pusă. Dacă m-ar cunoaşte cu adevărat băeţii ăia, pentru care soarele încă n-a apus pînă acu', ar şti că n-am galoane să-mi cadă.
Mi-am luat socata rece neîncepută, pachetul de ţigări mai mult gol şi bricheta, apoi m-am dus în locul de fumat, pustiu acum, la spartu' tîrgului. [....]
M-am aşezat tacticos, mi-am aprins ţigarea, am sorbit din pahar. În clipa aia, toate aromele copilăriei au dat peste mine, de-a valma, împreună cu parfumul florii de soc. Mi-am amintit-o întîi pe mama, în mai, uscînd flori de soc proaspăt culese din pădure, întinzîndu-le pe ziare, deasupra dulapurilor, în timp ce parfumul dulce, profund, inunda casa, în valuri. Mi-am amintit-o apoi din nou pe mama făcînd socată din florile uscate, sfărîmîndu-le uşor în palme, apoi amestecîndu-le împreună cu sirop de zahăr, vanile şi felii de lămîie, în borcane enorme, de murături.
Da, mi-am amintit-o pe mama, cu care m-am înţeles extraordinar, numai atîta vreme cît am fost un copil. Cînd am crescut, nu ne-am mai înţeles neam, orice făceam eu era prost, pentru ea. S-a dus din lumea asta recent, acum vreun an şi jumătate, însă pentru mine, mama copilăriei mele a murit mult mai de mult.
... Şi-atunci, de ce mă cuprinde tristeţea adîncă a despărţirii de mamă, abia acum, declanşată de aroma dulce a florii de soc?...  
... De parcă s-ar mai întîmpla... încă o dată... acum...
 
  Hans Zimmer - Time
Surprinzător, se mai găsesc încă videoclip-uri cu adevărat bine făcute în Youtube. Aş savura o ţigare alături, da' pînă mîine, la leafă, nu mai am nici un chior.

6 comentarii:

pandhora spunea...

inca n-am plecat de acasa asa ca am ascultat melodia...
mie lacrimile imi aduc lacrimi in ochi...
pe masura ce timpul trece constatam ca mama ne lipseste...
lipsurile sunt ireversibile...

JOKER spunea...

Tehnic, lacrimile sînt efecte. Mai există pe-acolo o cauză, un trigger, condiţii favorabile de-. Ce bine-ar fi dacă ne-am putea depana, ca pe PC-uri...

Altfel, senzaţia unei ruperi rămîne, nevindecabilă vreodată complet. Pentru asta s-a inventat SUPERglue-ul, nu?
:)

pandhora spunea...

superglue panaceu universal :D

JOKER spunea...

Dap. Cînd nu-l avem, ne lipseşte. Cînd nu-l folosim, se usucă.
SUPERglue, lipiciul tuturor rupturilor / rănilor, văzute ori nu.

pandhora spunea...

convigator baiat :D
alerg sa-mi cumpar unul :)

JOKER spunea...

Mda. M-aş duce şi io, da' ce caut eu nu se găseşte la magazin...