luni, 4 august 2008

SUPEROFERTĂ: SUFLETE LA DISCOUNT

Solduri :P
Nu ştiu ce-i cu tine în ultima vreme de mă-ntrebi tot timpul ce trebuie să faci, parcă ai fi un copil!... Atîta naivitate mă sperie, mai aveai un pic şi-ntrebai necunoscuţii pe stradă încotro s-o iei, norocul tău că eram eu prin zonă (mi-s băiat de treabă de felul meu), dac-ai fi nimerit un om rău cine ştie unde-ai fi ajuns. Lumea e rea, măi băiete, toţi mint şi toţi fură, nu poţi să mai ai încredere-n nimeni. Nu mai e ca pe vremea lui Ţepeş, cînd lăsai punga cu galbeni în răspîntie înainte de-a se fi-noptat şi-o găseai apoi în zori neatinsă. Azi cheresteaua de ţepe e scumpă şi chiar noţiunea de ţeapă a suferit, de-atunci, transformări radicale…
Să fii conştient de valoarea ta, asta ar trebui să faci, ăsta ar trebui să fie idealul tău. Tocmai de-aia îi şi zici ideal, că încă nu l-ai atins. La mintea cocoşului, nu-i aşa, ce-ai mai căuta tu aici, printre noi, dacă ţi-ai fi împlinit toate visele, toate idealurile, dacă n-ai mai aştepta ceva nou de la viaţă. Măcar să se-ntîmple, să se-mplinească odată, să-nceapă să aibă sens, într-un final glorios, toate evenimentele aparent disparate care s-au tot întîmplat de la o vreme încoace. Să se lege ceva.

Şi-aici e-o dilemă de-a dreptul filozofală, cum poţi să măsori, dintr-o privire aruncată în grabă sau din două-trei vorbe smulse cu cleştele, valoarea unui om? După aia abia constatăm că nu ne mai rămîne nimic pentru noi, după ce ne-am vîndut aproape pe gratis.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Nu mi-am pus niciodata problema asa. Suflete la discount... hmmm. Sincer cand aud aceasta sintagma nu pot sa ma gandesc decat la suflete expirate... sau demult trecute... de obicei doar ele primesc discount.

JOKER spunea...

Nu m-am referit la suflete fără valoare, ci la suflete care nu-şi cunosc adevărata valoare; nefiind conştiente de ea, pierd enorm. Cum? Simplu: aruncînd mărgăritare porcilor...

Anonim spunea...

Vorba aia din batrani: a risipi orzul pe gaste. Sau din evanghelie: a arunca margaritare porcilor, sau
pilda semanatorului dupa Macedonski, inspirata din biblie:

APOLOG

Semanatorul printre brazde lasa samanta lui sa cada
S-o parte o lua furtuna si paserilor o da-n prada,
O parte s-asternea pe stanca si sa rodeasca nu putea.
Si alta parte pe sub iarba ce repede o-nabusea,
Dar partea ce s-oprea-ntre brazde, c-o insutita rodnicie
Il rasplatea putin la urma...
A semana e datorie.

JOKER spunea...

Mă bucur că ai trecut pe-aici, Eugen... Te mai aştept!
:)