duminică, 4 decembrie 2016

FIX U.

Christina Marie - Fix You [The Voice UK 2014]


E deprimant să faci curat prin casă, dar e un aspect al vieţii cu care m-am obişnuit. Materia e perisabilă, iar noi sîntem cufundaţi în materie.
Mult mai deprimant este însă să relaţionezi cu oameni care(-şi) resping emoţiile, cu pretexte de spiritualitate, şi care incearcă să-ţi inducă şi ţie starea asta. Plus teorii de genul "duşmanul ţi-e cel mai bun învăţător", ori "păstrează-ţi avantajul de a şti doar tu cum se face un lucru", ca să nu poţi fi uşor de înlocuit, gen. E spiritual cică să nu te îndrăgosteşti, fiindcă "îndrăgostirea este doar o modalitate prin care mintea ta te minte", împodobindu-l pe celălalt cu calitaţi pe care nu le are. Aşadar, teorii spirituale bazate pe jumătăţi de adevăruri, izvorîte din dorinţa de a nu mai suferi. Ori, suferinţa e parte din viaţă. Daca vrei să trăieşti cu adevărat, o accepţi ca pe o consecinţă firească.
Pentru mine, să ascult aşa ceva e cel puţin deprimant. Şi dacă la început înghit, din inerţie / politeţe / conformism, încetul cu încetul aversiunea creşte în mine ca un val. Aşa că în final inevitabil eu şi amicul meu ne certăm.
Fiindcă am o aversiune profundă faţă de cei ce îşi omoară idealurile şi stau aproape de concret, să nu sufere. Poate nu voi fi înţelept niciodată în sensul ăsta, însă sînt OK cu ceea ce sînt şi cu consecinţele acţiunilor mele.

7 comentarii:

DaenIris spunea...

Mno, să iubești e o nebunie, dar ce dulce nebunie!!! Cine ar vrea să renunțe la ea?! :)

JOKER spunea...

Pentru a nu (mai) suferi, unii sint în stare să facă orice. ORICE..

DaenIris spunea...

Adevărat! Și eu am trecut printr-o stare d-asta. Dar mereu se gaseste cineva care te ”convinge” să abandonezi concepția asta păguboasă. E doar o chestiune de timp.

JOKER spunea...

Io am ajuns să mă enervez, cînd mi se teoretizează aşa ceva..

DaenIris spunea...

Te cred. Probabil că n-ai simțit niciodată frica ingrozitoare că ai putea fi rănit iar. Cred că toți o avem, dar unora le e rușine să recunoască. Și atunci raționalizează in exces și emană teorii. Și se ascund după ele.
Dar nu critic pe nimeni, fiindcă stiu cum e.

JOKER spunea...

E o frică, aşa e. Iar eu, ştii bine, chiar am fost rănit. Însă nu poţi trăi toata viaţa cu capu' la cutie, să nu ţi se-ntîmple frate-dragă ceva. Să mai faci şi o teorie din asta..
Vezi, de aia se îmbolnăvesc oamenii, că ţin în ei, în loc să se ezprime. Chiar dacă greşeşti, e mai bine să te exprimi.

DaenIris spunea...

Da. Numai că frica determină un blocaj.
La mine a fost o frică care m-a paralizat. Asociată cu o furie impotriva propriei persoane fiindcă-mi refuzam lucruri pe care mi le doream.
Oricum, e un conflict interior mizerabil cu care, dacă cine vrea să trăiască, e musai să elaboreze niste teorii care să-i atenueze frustrarea.
:)
C. obișnuia să zică că nu poti iubi si in același timp să te temi, că una o exclude pe cealaltă. Si avea dreptate.