vineri, 5 decembrie 2008

STROPI DE SINCERITATE, PICĂTURI DE PRIETENIE. DE JUR ÎMPREJUR.

Treasure Map by Patrick
Te privesc cu scîntei de înţelegere-n ochi, mă aplec uşor către tine, zîmbesc cald, patern, dau din cap la răstimpuri, în ritmul spuselor tale: "aha, da…". Te înţeleg, adică, sînt complet de acord, între noi pluteşte concordia, baţi la uşi deschise, sînt prietenul tău cel mai bun şi te-ascult. Sîntem pe acceaşi lungime de undă. Dacă mă întrebi ceva - prin absurd - emit un "hm?..." întrebător, de undeva din galaxia mea spiralată şi ridic uşor a interes o sprînceană, ai vorbit prea încet adică, cu gura închisă ori în partea ailaltă, ori a claxonat o maşină pe stradă exact în momentul acela, fatalitate. Dar uite, eu sînt aici, pe recepţie, te-ascult, mai spune o dată.
Aiurea. Dacă chiar insişti, află că tot ce-mi spui îmi intră glorios pe-o ureche şi-mi iese pe alta, cu un fîsîit de ceainic pe foc care aproape se-aude. Ăsta-i momentul meu de somn - fără - somn, ăsta-i fumul meu de ţigară - fără - ţigară de cînd m-am lăsat de fumat, nu mă gîndesc de fapt la nimic, cu-atît mai puţin la problemele tale. Profit de egoul tău supradimensonat care te protejează / te minte într-una, modificîndu-ţi percepţia realităţii din jur conform ideilor tale preconcepute, conform dorinţelor tale. E odihnitor să ai un fond sonor uneori, un backround music pe care să lîncezeşti suveran. Poţi să reţii de-aici ce-ţi convine / te coafează / te măguleşte / îţi satisface egoul, poţi să reţii de exemplu de-aici că eşti o persoană odihnitoare.

Te privesc, da, cu străluciri de-nţelegere-n ochi, drept în ochi te privesc, mă uit prin tine de fapt. M-am lămurit, n-ai fir de intuiţie-n tine, nu-ţi pică nici o fisă, nimic, nu mă cunoşti. Nu ştii ce zace-n mine, prietene.

12 comentarii:

Anonim spunea...

..... "Nu stii ce zace-n mine, prietene." ....

si? cum te simti cand,...cineva, nu te cunoaste? Nu te cunoaste asa cum esti tu, doar pentru tine insuti!

georgiana

JOKER spunea...

Cum mă simt eu?... conştient în mod acut de limitările şi defectele mele, ca om. Şi - surpriză - şi de limitările celor din jur. Frustrant, da.
Simţ enorm şi văz monstruos spunea un ilustru înaintaş în urmă cu mai mult de un secol.
Eu am "prins" doar egoismul ce pluteşte prin aer şi l-am pus pe hîrtie, la persoana întîi. Egoismul duce cu sine / conţine, prin definiţie, o doză standard de singurătate.
... persoanele de faţă se exclud, parcă aşa se spune, nu? ;;)...

Welcome p-acilea :)

Anonim spunea...

Mah! Tu dai de banuit cu articolul asta!
http://strongindependentwoman.wordpress.com/category/carte-matase-sub-lupa/

Cris spunea...

Foarte tare postarea, scrii genial!

O varianta a aceleiasi probleme am abordat-o si eu intr-o postare, mai demult (umila evident pe langa ale tale, dar care reflecta cat de mult ne intereseaza ce face sau cum se simte cu adevarat cel de langa noi).

Hai noroc, frate intru bloguri :)).

JOKER spunea...

@ SIW: Cum spuneam, fac şi eu ce pot :D... Şi tu te baţi cu dragonii ăia zburători, am văzut eu într-un vis...

JOKER spunea...

@ Cris: First, LMA pentru Nickky Doi-Şase (îmi place cum sună urechii... nu-mi spune yet că aia e vîrsta, lasă-mă să visez...) Eu zic să oficializăm relaţia - în Blogroll cu tine :)

Cris spunea...

Multam, nici nu mi-am dat seama ca pot considera ca azi e ziua mea, conform nick-ului :P.

Oricum, pot spune ca avem deja o "relatie oficiala" :)), pentru ca te-am vazut 'in carne si oase' saptamana trecuta.

Nu te-am putut asocia blogului, dar cel putin acum te cunosc daca trec pe langa tine pe strada :).

JOKER spunea...

@ Cris: Next time trage-mă de mînecă, pune-mi piedică, ceva. Nu muşc :D
... bucureştean, deci...

Anonim spunea...

In ce vis m-ai vazut tu luptand cu dragonii mei? Sau ai altcuiva?

JOKER spunea...

@SIW: ... ăia albi... ai tăi?...
Visele noastre circulă printre noi într-una, nebunele.

Anonim spunea...

De aceea se intampla sa visez, la distante mari de timp, acelasi vis! Le zapacim intre noi si ajungem sa ne uitam la dubluri. Hmmm...Trebuie sa ne organizam mai bine visele, pentru ca mie imi place totdeauna sa visez ceva nou. Poate ar trebui sa le dam numere.
Nebunule, incepe si numara. Eu ieri noapte am visat visul 5.

JOKER spunea...

... cinci să fie...