duminică, 5 octombrie 2008

NEVOIA DE FERICIRE, NEVOIA DE HAPPY END

Scrat's Excalibur :D
Sînt momente în viaţă cînd “Nevoia de Happy End” ne domină, depăşind în intensitate celelalte sentimente, mai mult sau mai puţin perene. De regulă ni se-ntîmplă în weekend-uri, după cîte o saptamînă obositoare şi plină de evenimente de care încercăm să uităm. Şi-atunci ne înfundăm în cîte-un fotoliu, înarmaţi cu “muniţie” crănţăibilă şi multiple recipiente conţinînd lichide bine frapate. Şi ne pierdem apoi cîteva ore din viaţă adîncindu-ne în povestea plină de suspans, dar sută la sută previzibilă, a vreunui film în care (evident) într-un final glorios, Binele Învinge. La urma urmei, avem asta în sînge, dacă avansăm cu introspecţia pînă în anii copilariei ne aducem aminte că mai toate basmele de bun-simţ se terminau cu “… şi-au trăit fericiţi, pînă la adînci bătrîneţi”, iata o meritorie “lăsare la vatră” a eroului, dupa ce l-a învins, prin metode specifice, pe Zmeul cel Rău. Evident, alături de Fata Împăratului (cea mai mică dintre fete dar, în acelaşi timp şi cea mai frumoasă, dacă ne aducem bine aminte).
Apropos, interesantă specia asta, a Zmeilor: toţi verzi, ne-umani dar totuşi umanoizi, cu un miros specific, greu suportabil pentru oamenii şi caii autohtoni, neobişnuit de puternici, dispunînd de resurse materiale şi tehnologice de invidiat… aş zice că e vorba de o specie cu un background reptilian, poate extraterestră (why not?), coexistentă cu umanitatea primordială, din zorii istoriei. Iată o întrebare: de ce oare nu mai sînt printre noi? Poate erau prea puţini şi-au fost omorîţi “one-by-one” de Feţi-Frumoşi… poate ceva de pe Pămînt (clima, compoziţia chimică a atmosferei, sexualitatea dezlănţuită a băştinaşelor, stressul cotidian) nu le-a priit şi i-a dat gata… poate s-au întors înapoi, în universul lor (de unde-au venit, nu-i aşa), după ce ne-au epuizat resursele naturale din acel element pe care nici măcar nu-l ştim, fiindcă nu-l mai avem :P… poate au văzut încotro ne-ndreptăm şi-au fugit disperaţi, cît mai departe (în spaţiu şi timp) de făţărnicia societăţii de consum în care ne-am transformat şi în care ne adîncim, day after day…

Dar să revin la chestiune: da, mi-aş dori să nu mai văd frunţi încreţite, sprîncene încruntate şi buze strînse în jurul meu. Da, nici în oglindă. Da, mi-aş dori ca toate întîmplările vieţilor noastre să se termine cu Happy End, simt nevoia asta, deep inside. Voi nu?

9 comentarii:

Anonim spunea...

Cred ca la cum merge totul in ultimul timp, in afara de sanatate, ne dorim liniste si voie buna (ca sa nu o numim neaprat fericire).
Toata tarasenia din ziua de azi ma dezgusta, m-am saturat de oameni care au impresia ca numai ei au probleme, care iti raspund acru cand tu le vorbesti politicos, care se uita urat la tine cand incerci sa le zambesti pentru a ii destinde.
Noi, oamenii, suntem ciudati si nemultumiti. Cam intotdeauna!
Incerc sa imi pastrez zambetul frumos conturat, cat mai mult timp posibil! Si tu sa faci la fel.

JOKER spunea...

... Da, să iniţiem o "Conspiraţie a Binelui", iată o idee... :)
Keep in touch.

Rodica Botan spunea...

In viata mea cel putin, am realizat ca momentele de fericire sint rare si de obicei le vad sau inteleg dupa ce au trecut. Te vad destul de realist si pe picioarele tale...cred ca mai degraba cauti o oaza de liniste in sufletul tau decit fericirea...

Cum obisnuiesc sa imi oglindesc des constiinta in Cuvintul Bibliei, ca altfel am tendinta sa o iau razna, ei, acolo se enumera ceva fericiri...si nu prea sint cele pe care le cautam noi. Ferice de cei ce pling...acuma nu cred ca am vrea sa ne ocupam weekendul cu asta...dar daca stam bine si ne gindim...numai cel ce a cunoscut plinsul stie cu adevarat ce-i bucuria. Oamenii vor sa traiasca intr-o vesnica stare de bine si...pe deasupra sa mai aiba si fericiri cit de des posibile. Pai daca nu stii ce-i necazul, cum ai sa recunosti fericirea si daca te loveste in cap...

Cine ne-a dat viata , cu tot ce are ea...a cunoscut un pic mai mult despre viata decit stim noi.

Am tendinta sa ma lungesc ca o idee naste alta idee...si vezi, abia ne-am dat binete peste gard...
Ce cred eu ca e important...de unde vad eu viata? Cum reactionam ...ca uneori asta e tot ce putem face...Si sa ne multumim cu parintii, fratii, oamenii care ii avem in jur...ca pe astia ii avem. Uneori schimbarea trebuie sa apara in oglinda...daca vrem schimbare.
Eu inca ma straduiesc...ca de multe ori nu-mi vine nici in oglinda sa ma uit...o tipa cam in virsta si care s-a ingrasat...se uita urit la mine dimineata...incerc s-o ocolesc...
Iarta-ma de vizita prea lunga...and blessings to you,
Rodica Botan

JOKER spunea...

Rodica,
First, mulţumesc de urări.
Apropos de oglindă: vîrsta (aia adevarată, a sufletului, nu cea din buletin) se vede în expresia privirii. Am văzut oameni la vîrsta pensionării mai tineri şi mai plini de viaţă decît mulţi tineri absolvenţi... Pe scurt, sînt convins că pe tine te priveşte înapoi un suflet tînăr din oglindă (de aia ţi-am şi scris... :D Bun site-ul Anei).
Ai dreptate, uneori o "repriză" bună de plîns ajută... totul e să fie din inimă. Mie mi se-ntîmplă cam rar.

Cris spunea...

Poate pentru ca vietile noastre se indreapta din inertie spre weekend... poate ca suntem zmei in timpul saptamanii si la sfarsitul ei ne 'exfoliem'. Si uite asa vin cu o contra-ipoteza.. in fiecare dintre noi se afla un zmeu. O fi zmeu modern e adevarat.. isi sacrifica viata personala pentru dead-line-uri, face overtime, isi sapa aproapele, cauta pe google ce inseamna sentimente, e egoist si asteapta cu inflacarare ziua de salariu...
Si vine weekendu'... pana si zmeului i se inmoaie sufletul de zmeu. Satul de job-ul de zmeu isi propune ca pentru 2 zile sa fie fat frumos sau ileana cosanzeana.
Vorba aia.. un part time nu strica niciodata. Tanjeste si el dupa un zambet, o imbratisare, caldura unor ochi sinceri...
Si zmeul nu mai vrea sa fie zmeu dar societatea il doboara si lucrurile veritabile sunt prea putine ca sa-i blocheze evolutia naturala. In plus.. nu apuca bine sa suspine ca vine ziua de luni!
Zmeii nu au disparut! Ha :D

PS: Azi mi-am facut blog(pe un alt site). Tot azi am descoperit blogul tau pentru ca mi-am ales acelasi nume fara sa stiu ca exista unul la fel. Am cautat dupa...

JOKER spunea...

... Da, din inerţie ne ducem spre weekend, cam ca trenu' fără frîne cînd intră în depou cu viteză... :)
Mulţumesc de gîndul bun. Îţi urez să nu te doboare societatea (chiar) aşa de uşor.
… Zmeu în timpul săptămînii zici... Sigur nu ne cunoaştem? ;)
Cînd îţi pui blogu' pe roate, dă-mi şi mie un semn, please, m-ai făcut curios.
Deşi scriu relativ rar (… o umbră de zmeu sînt şi eu...) sper că vei mai trece pe-aici, time to time.

Cris spunea...

Sigur o sa mai trec pe aici. Mi-a placut.

http://ceblogumeu.weblog.ro/ - asta e blogul meu. L-am pus pe rotite, pana la roate mai e cale lunga, dar nu puteam sa nu profit de curiozitatea ta.
In rest, nu cred ca merita prea multa atentie, cel putin deocamdata. Multam :)

Lavinia spunea...

Iti citeam posturile de la capitolul “fericire” si asta mi-a placut cel mai mult. Nevoia de happy end e in fiecare zi si la orice ora :)

JOKER spunea...

... am văzut că umblai după fericire pe-aici...
Dacă găseşti vreo picătură, a ta să fie. Am zis.
Uite, îţi dau şi eu o temă, pentru viitorul tău post, că am văzut că "se poartă": Atingerea Fericirii. Deal?