sâmbătă, 1 iulie 2017

LOVE, IN WAR.

Images from The Man Who Cried [2000]
1.


Iată povestea de iubire dintre Johnny Depp, un mîndru ţigan şi o tînără evreică refugiată, Christina Ricci, nimeriţi la Paris în ajunul războiului. Un frumos film de artă în care ţiganii ceilalţi vorbesc între ei româneşte şi cîntă cîntece din zona Teleormanului. Plus naiul lui Zamfir, în faza cu urmărirea călare, dacă aud eu bine. Nu am auzit eu bine, se pare. Acolo sînt Haiducii din Clejani, mi-a spus Adi şoferu', şi pe el îl cred, că le ştie. Trecînd peste clişeele astea, atmosfera e magică.

2.

3.

O lume magică în care mă pot refugia din realitatea concretă, hăituit pe de-o parte de arşiţa soarelui de afară, prin care a trebuit să umblu vreo jumătate din zi, iar pe de altă parte de arşita iadului din mesajele pline de venin care tot curg şi curg, deja necitite, acolo, în folderul lor, numit în mod semnificativ "Căcat"..

Iar în final, ploaia. Ploaia, ca o promisiune. Ploaia, care spală toată mizeria şi lasă în urma ei răcoare şi prospeţime.
Cele rele să se spele, gen.

Niciun comentariu: