luni, 16 ianuarie 2017

NEȘTE VISE.

Daria Stavrovich - Cercuri pe apă [The Voice Russia - Sezonul 5]


Visele-cu-ochii-deschiși, mda..
Mi se întîmplă, periodic, fenomenul ăsta. Nu e că îmi doresc să mi se-ntîmple, ci mi se-ntîmplă pur și simplu. Cauza produce efectul, gen.
În intervalul dintre Crăciun și Anul Nou mi s-a întîmplat, a durat în timp obiectiv cam 20 de ore, iar în timp subiectiv.. cam o viață întreagă. Nu are sens să povestesc aici detalii, important e că a fost un vis frumos, de bine. În care am trăit, în acel timp subiectiv, o nouă viață. Cu.. de toate. Apoi m-am trezit din visare. M-am minunat mai întîi de complexitatea și detaliile lumii paralele din vis, retrăind în mare parte simțirile de acolo. Încet-încet, am revenit înapoi în lumea aceasta, în cîteva zile consecutive. Am evitat să mă întorc în visare, de teamă că nu o să vreau să mă mai întorc de acolo.
Apoi am dat peste un video, acum vreo săptămînă, pe care l-am refăcut aproape de la zero. Am ascultat în buclă de cîteva zeci de ori cred Satriani cu această ocazie, ceea ce mi-a provocat o nouă ședință de visare: eu si o chitară electrică, la răsărit, pe malul mării, cîntînd cîntecul acela. Apoi visarea a devenit autonomă, legîndu-se de prima, cea din mini-vacanța de sărbători. Era o realitate ușor diferită de cea originală, modificată de input-ul lui Satriani. Complet coerentă, totuși. Apoi visarea s-a îndreptat într-o direcție neașteptată, cuprinzînd o compensare a unei nemulțumiri din viața reală. Pentru că da, mi-am (re)amintit atunci, cam asta fac visele-cu-ochii-deschiși, compensează. Am lăsat-o să compenseze, then. Apoi m-am trezit, relativ trist.
Dacă viața reală ar fi perfectă, probabil că n-aș mai visa. Dar nu e..
Am ținut asta în mine pînă acum, ca pe-un dop. Iar ăsta-i momentul să-l dau afară.
Fugim de imperfecțiunea vieții reale în zeci și sute de feluri. Tutun, alcool, uneori și droguri. Bulimie, sex, efort fizic, muncă. Muzică, artă, filme. Visare.
De ce fugim. Fiindcă nu e ceea ce trebuie să fie.
Trăim într-o lume căzută. Goală de sens, în sine.
Trăim?..

Niciun comentariu: