joi, 11 iulie 2013

ASIGURǍRI, INIMI, FICAŢI, COŞCIUGE, MÎŢE, FLUTURI, ZBOR.


1. Cu cîteva zile în urmă, la scîrbici. Aveam capul pătrat, plin cu chestii de job şi personale, umpic stresat adică, ca de obicei. Îmi sună telefonu', apel de la un număr cu multe zerouri. Era o tanti de la o bancă, care vroia să-mi ofere oportunitatea unică de a face o asigurare de accidente, din aia cu pierderea capacităţii de muncă, totală ori parţială. Am incercat s-o întrerup din speech, s-o conving să dea pe fast forward adică, însă mi-a replicat că regulile îi cer să îmi citească toată poezia, ca să n-am nici un dubiu adică, să aleg în cunoştinţă de cauză. Că cică eram înregistraţi, aşa că nu-şi permitea să fie greşit înţeleasă, ori sa omită ceva. Aşa că am ascultat cîteva minute beneficiile unei asigurări care mi-ar permite să plătesc o spitalizare scumpă, în caz că îmi cade ceva în cap, de exemplu, şi rămîn schilodit. La sfîrşit mi-a zis replica aia de agăţat, cu nu-i aşa că sînteţi de acord că e o ofertă de nerefuzat, sugerînd ca eu să zic un DA politicos, apoi să mă trezesc cu banii retraşi instantaneu din cont. I-am spus că sînt rezervat în a mă pronunţa, ceea ce a cam mirat-o, aşa că m-a intrebat DE CE. I-am zis atunci teoria mea, aia că dacă păţeşti un accident grav, cu rupere de oase gen, durerea pe care o simţi nu poate fi ştearsă de nici o sumă de bani. Tanti de la capătul firului şi-a revenit repede şi a început să-mi povestească din nişte statistici, care spuneau că probabilitatea de a păţi un accident e destul de mare, aşa că să mă gîndesc bine, înainte de a refuza o asemenea ofertă unică. Superb, mi-am zis, uite pe cineva care şi-ar dori să am un accident grav, numai ca să-mi demonstreze că are dreptate. Am scăpat repede de ea, zicîndu-i că dacă voi dori să-mi fac vreodată asigurare din aia, o să-i caut, dar acum NU. [....]



2. În aceeasi zi, cînd am ajuns acasă, am găsit în cutia de scrisori nişte oferte. Una mă anunţa că s-a deschis o nouă măcelărie pe Vatra Lú, lîngă fosta piaţă. O ştiu, doar trec în fiecare zi pe lîngă ea. M-a impresionat sigla aleasă, anume un cuţit şi-un satîr, încrucişate. Ailaltă ofertă era de coşciuge, cu all inclusive. Minunat, mi-am zis, dacă-mi fac asigurarea aia, o să am bani destui să mă chinui prin spitale, timp în care îmi voi permite să mănînc de la noua măcelarie. Apoi pot să mor liniştit, ambalat într-un coşciug de stejar, cu all inclusive.


3. În una din zilele următoare am avut o întîlnire de gradul trei, seara, cu o mîţă care aştepta cuminte lîngă uşa blocului, afară. Nu era grasă, era relativ tînără şi subţire, genul "pe lung". S-a uitat în sus la mine şi a mieunat. Cum am descuiat uşa, a intrat. Apoi m-a aşteptat la lift, tot aşa, mă privea în sus şi mieuna, serioasă. Imediat ce am deschis uşa liftului, s-a strecurat înăuntru. I-am zis că merg la cinci, da' că nu ştiu unde vrea ea. A mieunat din nou, privindu-mă fix cu ochii ăia albaştri. Recunosc, sub privirea ei fixă, am sperat, pentru o clipă.. A coborît împreună cu mine din lift dar nu m-a însoţit acasă, cum începusem să mă obişnuiesc cu ideea, a mai urcat cred un etaj ori două pe scări, mieunînd în continuare. Pesemne, gîndesc acum, privind retrospectiv, dumneaei s-a folosit de mine ca să intre-n bloc şi să nu urce cinci etaje pe scări. Mîţele astea...


4. Alartăieri m-am hotărît să calc pragul noii măcelării, să le văd cuţitele şi satîrele măcar, dacă nu de altceva. M-am ales cu un kil de inimi de gîscă şi un kil de ficaţi de curcan. Noutăţi pentru mine, a fost prima dată cînd am cumpărat aşa ceva. Le-am gătit în aceeaşi seară, cu foi de dafin, boabe de piper, umpic de mărar, ceva Delikat şi cu multă-multă ceapă prăjită. Inimile erau aşa de mari, încît le-am tăiat în patru, pe fiecare, cîte o cruce cu cuţitul în fiecare inimă, gen. Ficaţii i-am fiert întregi, i-am tăiat în bucăţi mai mici după aia. Am decantat aproape toată grăsimea şi am lăsat totul să fiarbă înăbuşit, pînă a scăzut. A ieşit ceva neaşteptat de gustos. Yammy.



5. Azi de dimineaţă, cînd fumam la scîrbici, am văzut un fluture enorm, se aşezase pe pavaj, în plin soare, la vreo trei metri de mine. Nu s-a lăsat pozat, a zburat cum am încercat să m-apropii de el. Tot restul ţigării ăleia, am ţinut ochii închişi şi mi l-am imaginat cum zboară, sus, tot mai sus. Departe de lumea asta, plină de accidente, asigurări, agenţi de asigurări, măcelari, măcelării, cuţite, satîre, inimi de gîscă, ficaţi de curcan, ceapă, mîţe interesate, coşciuge de lux. Dincolo de nori, departe, cît mai departe...



Fatboy Slim - Weapon of Choice (Christopher Walken)


Fatboy Slim – Weapon Of Choice lyrics

Come forward and get your teeth smoked, word
Come forward and get your teeth smoked, word
Come forward and get your teeth smoked, word
Come forward and get your
Come forward and get your
Come forward and get your
Come forward and get your
Come forward and get your

Don't be shocked by tone of my voice
Check out my new weapon, weapon of choice
Don't be shocked by tone of my voice
Check out my new weapon, weapon of choice yeah

Listen to the sound of my voice
You can check it on out, it's the weapon of choice yeah
Don't be shocked by tone of my voice (aah...)
It's the new weapon, the weapon of choice yeah

You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
Or you can blow wit' us

You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit'

Walk without rhythm, it won't attract the worm
Walk without rhythm, and it won't attract the worm
Walk without rhythm, and it won't attract the worm
if you walk without rhythm, huh, you'll never learn

Don't be shocked by the tone of my voice
Check out my new weapon, weapon of choice
Don't be shocked by the tone of my voice
Check out my new weapon, weapon of choice

Be careful, we don't know them
Be careful, we don't know them
Be careful, we don't know them

You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
Or you can blow wit' us

You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit'

Organically grown
Through the hemisphere I roam
To make love to the angels of life, yeah and my girl
I guess you just don't understand
It's gone beyond being a man
As I drift off into the night
I'm in flight
She's a boy's scoundrel gal
But I'm gonna hold my cool
Cause the music rules
Yeah, so move on baby, yeah

Halfway between the gutter and the stars
Yeah
Halfway between the gutter and the stars
Yeah

You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
Or you can blow wit' us

You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit' this
Or you can blow wit' that
You can blow wit'

5 comentarii:

DaenIris spunea...

Frumos scris!
Şi totul e bine când se termină cu bine, nu? Mă refer la tocăniţă care cred că a fost grozavă.

JOKER spunea...

@... Daen?... Da, tocăniţa a fost (şi încă mai este..) grozavă.
Mie, totuşi, mi-a rămas gîndul la fluturele ăla...

DaenIris spunea...

Ştii? Pe mine mă intrigă şi mă amuză unele din cuvintele cheie pe care le notezi. Le lecturez de fiecare dată când trec pe aici.
:))

DaenIris spunea...

Daenerys e numele personajului, dar l-am adaptat. :)
Tuturor ne plac fluturii. Ce păcat că trăiesc doar o zi!
Şi totuşi, ce efect poate avea o singură bătaie de aripi din partea lor!
:)

JOKER spunea...

@ Daen:
Daenerys, da, frumos :)
Etichetele de care zici au rezonanţă personală. Deşi, dacă te uiţi umpic, sînt destul de transparente...
Fluturii, da... idealurile, visările, zborul. Ceea ce, trăind ancoraţi în concret, încă ne scapă.